Висадка з потяга: три випадки, коли «Укрзалізниця» може «зняти» пасажира з рейсу

Правила перевезення «Укрзалізницею» передбачають кілька випадків, коли посадку пасажирів у потяг можуть не допустити або ж навіть «зняти» людину з рейсу під час руху.
РБК-Україна розповідає про те, у яких випадках пасажира можуть висадити з потяга.

Коли пасажира мають право висадити з потяга

Як оскаржити дії працівників залізниці

Коли пасажира мають право висадити з потяга
«Укрзалізниця» має право відмовити у перевезенні пасажира та його багажу, а також висадити його з потяга у наступних випадках:
якщо пасажир перебуває у явно вираженому нетверезому стані і порушує правила проїзду і громадський порядок, заважає іншим пасажирам. У цьому випадку працівники залізниці ставлять відмітку на квитку «Відмовлено в перевезенні на підставі пункту 8.38 Правил». У разі спротиву пасажира залізничники можуть залучати поліцейських;
якщо пасажир хворіє і потребує медичної допомоги. У цьому випадку його «знімають» з поїзда за участі медичного персоналу, а до прибуття до відповідної станції пасажира за можливості ізолюють від інших людей;
якщо пасажир перевозить заборонені предмети та речовин, і відмовляється від їх вилучення з поїзда. У цьому разі залізничники на квитку ставлять відмітку «Неправильне перевезення ручної поклажі» (також правила «УЗ» передбачають відмову у перевезенні ручної поклажі, якщо її загальна вага перевищує 50 кг. Детальніше, що не можна перевозити у потязі, читайте у нашому попередньому матеріалі).
Варто зазначити, що якщо пасажира «знімають» з потяга через хворобу у непритомному стані, то його речі передають начальнику вокзалу (станції), при цьому залізничники складають відповідний акт.
Після одужання пасажиру повертають його речі й вартість проїзду (від станції, з якої його зняли, і до кінцевого пункту). Вартість плацкарти не повертається. Або ж пасажир після одужання може продовжити свою поїздку, пред’явивши у касі медичну довідку і відповідний акт про зняття з потяга.
Пасажирів у стані алкогольного сп’яніння не допускають до посадки у потяг (фото ілюстративне: Getty Images)
Як оскаржити дії працівників залізниці
Якщо пасажир не погоджується із діями залізничників, то подібні суперечки розв’язує начальник станції або начальник вокзалу. Якщо непорозуміння відбулося в під час руху, тоді цим займається начальник поїзда. У разі незгоди пасажира з рішенням начальника станції, вокзалу чи поїзда, він може це оскаржити відповідно до законодавства — у претензійному або судовому порядку.
Окрім цього, на кожній станції та в пасажирському поїзді є книга скарг, заяв та пропозицій, де пасажир може письмово викласти свої претензії.
Також, якщо у пасажира виникають питання щодо якості обслуговування та захисту прав споживачів залізничного транспорту, то він може звернутись за телефонами «гарячої лінії» Укрзалізниці:
+380 800 50 31 11 (щодо якості сервісу);
+380 800 50 32 22 (з приводу виявлення фактів корупції).
Додатково можна звернутись до довідково-інформаційної служби: +380 (44) 309 70 05 (07:00-21:00) — згідно з тарифами вашого оператора або до платної довідки +380 900 90 80 05 (цілодобово).

Раніше ми розповідали про те, як «ловити» квитки на «Укрзалізницю», якщо їх нема на потрібну дату.
Читайте також про те, що «Укрзалізниця» по-новому продаватиме квитки для військовослужбовців, а також компанія відмовилась від дублювання інформації у квитках російською мовою.
Під час підготовки матеріалу використали: Правила перевезення «Укрзалізницею», Wiki.legalaid.gov.ua/ Захист прав пасажирів на залізничному транспорті.
Термінові та важливі повідомлення про війну Росії проти України й читайте на каналі РБК-Україна в Telegram.