Китай оприлюднив перші кадри повноцінних польотів винищувачів з борту свого нового авіаносця «Фуцзянь».
Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на CNN.
Як пише видання, було показано не лише кадри зльоту і приземлення старого палубного винищувача J-15T. Також опубліковано кадри нового палубного винищувача п’ятого покоління J-35, а також палубного літака дальнього радіолокаційного стеження KJ-600.
Відомо, що винищувачі запускались за допомогою електромагнітної катапульти -EMALS. Цікаво, що до цього часу єдиним введеним в експлуатацію авіаносцем, оснащеним такою системою, був авіаносець ВМС США USS Gerald R Ford.
The Chinese Navy announced Monday that carrier-based aircraft J-15T, J-35 and KongJing-600 have successfully completed their inaugural electromagnetic catapult-assisted takeoff and arrested landing trainings on aircraft carrier, the Fujian.
The success showed that China’s first… pic.twitter.com/jq2oeJodUB
— China News 中国新闻网 (@Echinanews) September 22, 2025
Система EMALS дозволяє літакам злітати з важчим озброєнням і паливним навантаженням. Два попередні авіаносці Китаю, «Шаньдун» і «Ляонін», оснащені спеціальними трамплінами, як на російському авіаносному крейсері «Адмірал Кузнецов».
Наразі «Фуцзянь» є найбільшим і найбільш технічно досконалим авіаносцем Китаю, що являє собою значний технологічний стрибок порівняно з попередніми авіаносцями типу «Ляонін» і «Шаньдун». Авіаносець важить від 80 000 до 85 000 тонн і має три електромагнітні катапульти. Вони працюють на інтегрованій електричній силовій установці, що забезпечує на 30% більшу ефективність запуску, ніж у авіаносців класу «Форд» США.
«Фуцзянь» проходить завершальні випробування і скоро буде прийнятий до складу китайських ВМС.
Нагадаємо, раніше ми писали, що китайський винищувач-невидимка Shenyang J-35, ймовірно, вперше злетів за допомогою електромагнітної катапульти (EMALS) з борту нового авіаносця «Фуцзянь».