Паралельна реальність київського метро. 4 таємниці, які приховує підземка

1

Метро вже давно стало локацією для фільмів жахів, трилерів та кіно про постапокаліпсис. Таємниче переплетіння тунелів, сходів та шахт — і майже гарантовано під землею є набагато більше, ніж позначено на схемі для пасажирів.
РБК-Україна (проект Styler) зібрало декілька незвичайних підземних локацій київського метрополітену, які за тими чи іншими обставинами стало недоступні для широкої публіки.

Командний бункер керування метрополітеном
У розпал «холодної війни» між США та СРСР виникла ідея побудувати секретний командний бункер у центрі Києва для потреб метрополітену. Щоб приховати будівництво, його почали за будівлею заводу «Арсенал».
Роботи тривали в три зміни, землю вивозили вночі у вантажівках, накритих брезентом. Коли основні роботи були завершені, СРСР розпався, і про секретне будівництво забули.
Тепер від цього проєкту залишилися лише котельня та заварений гратами вихід на перегін «Хрещатик-Арсенальна» (фото: go2.kiev.ua)
Закинуті тунелі
В 1981 році почали будувати третю лінію київського метро — Сирецько-Печерську. Для пересадки на червону лінію виникли проблеми, тому вирішили побудувати нову станцію. Таким чином з’явилася станція «Театральна», розташована між «Хрещатиком» і «Університетом». Старі тунелі між цими станціями стали непотрібні, їх законсервували.
Довжина законсервованих тунелів — понад 300 метрів кожен (фото: go2.kiev.ua)
«Теличка» — зайва станція
У 1990-х роках розпочалося будівництво станції «Телички». На ділянці між станцією «Видубичі» та Південним мостом звели дві платформи.
Проте в 1992 році роботи припинили. Причина зупинки — станція розташована в промисловій зоні з недостатнім пасажиропотоком.
Станом на 2020 рік проєкт було заморожено.
Станція виглядає майже готовою, за винятком декору (фото: go2.kiev.ua)
Ціла секретна гілка метро
СЗГ — це службова з’єднувальна гілка метро, яка виконує важливі функції для безперебійної роботи київського підземного транспорту. Цей термін охоплює як шляхи від станцій до депо, так і окрему гілку, що проходить через центр міста.
У Києві службова гілка слугує своєрідним «містком» між трьома основними лініями. Вона забезпечує можливість переміщення поїздів, наприклад, з Святошинсько-Броварської лінії на Сирецько-Печерську. Також через цю гілку перевозять вагони, які потребують ремонту до Дарницького ремонтного заводу.
Крім того, СЗГ грає ключову роль у доставці нових вагонів. Вони прибувають залізницею на ТЧ-1 «Дарниця», потім подорожують по червоній лінії і, якщо призначені для синьої лінії, потрапляють туди через цей самий тунель.

Раніше ми писали про 5 таємничих підземних споруд України, які захоплюють дух.
Читайте також, як у Львові знайшли невідомий раніше тунель через все місто.
При написанні матеріалу використовувалися наступні джерела: видання та сайти «Київ Цікавий», «Рупор Київщини», Вікіпедія.

Вам также могут понравиться